Darwin en Kakadu NP

10 april 2016 - Palm Cove, Australië

4 april 2016

Eind van de middag kwamen we aan in Darwin. Direct voelden we hoe anders de warmte hier was. Ontzettend broeierig en plakkerig bij zo'n 35 graden. Maar we klagen niet hoor, nouja een beetje dan..;)
We zijn gelijk naar ons hotel voor de nacht gegaan. Om de hoek even wat gegeten en daarna even een duik in het zwembad genomen en verder een beetje gechillt op de hotelkamer. Morgen gaan we Darwin even in.

5 april 2016

Vanmorgen op tijd opgestaan en ontbeten in het hotel.
Daarna "even" de foto's en een verhaaltje van de afgelopen dagen op het blog gezet.
Om 10uur hebben we uitgecheckt en gingen we de huurauto halen. Een Toyota Corolla, geinig dingetje.
Darwin is niet zo'n hele grote stad, maar wel weer heel anders dan wat we al gezien hebben...beetje tropisch. Echte trekpleisters heeft de stad niet, dus maar weer ons rondje gemaakt langs wat historische gebouwen. Via de oude haven, Stokes Hill Wharf dat tijdens WOII door de Japanners werd gebombardeerd, kwamen we bij een nieuwer gedeelte waar een gezellig stads strandje was. Ook al ligt Darwin aan de kust, zwemmen in zee kan vaak niet door gevaarlijke kwallen of krokodillen, dus zo'n strandje is dan een goed alternatief!
Nadat we een beetje uitgekeken waren zijn we de weg opgegaan richting Kakadu National Park. Na een ritje van zo'n 2,5 uur via de Arnhem Highway kwamen we aan bij het Visitors Centre waar we parkpassen moesten kopen en wat informatie over het park kregen. We wilden graag naar Ubirr Rock morgen maar helaas werd ons verteld dat dat niet kan omdat de weg er naar toe onder water staat. Dan maar even wat anders verzinnen of hopen dat het water zakt zodat ons kleine autootje erdoor kan.
Na het Visitors Centre zijn we naar het hotel van vandaag gereden, Kakadu Lodge in Cooinda.
We hadden een klein huisje, maar prima te doen. We hebben bij de camping bistro even wat gegeten en zijn daarna nog even het zwembad in gedoken.
Toen we weer richting het huisje liepen in het donker werden we even opgeschrikt oor een kleine slang die voor ons door het gras kronkelde, en alsof dat nog niet genoeg was bleken er in de slaapkamer nog een paar grote sprinkhanen rond te springen!

6 april 2016

Vanmorgen een beetje op tijd opgestaan en omdat ons dus gezegd was dat we niet naar Ubirr Rock konden (rots met Aboriginal Art) besloten we om naar Nourlangie Rock te gaan. Dit was ook niet verkeerd, we hebben een wandeling gemaakt en kwamen ook hier veel rotstekeningen tegen. Daarna nog even iets verderop bij Nawurlandja Lookout rondgelopen, waar we mooi uitzicht hadden op Nourlangie Rock en de uitgestrekte bossen van Kakadu.
Omdat het regenseizoen pas net is afgelopen zijn veel mooie plekken, zoals Jim Jim Falls en Twin Falls, nog onbereikbaar vanwege de slechte staat van de wegen. Om toch een mooi beeld te krijgen hadden we gister al besloten om een rondvlucht te maken van een uur in een piepklein vliegtuigje over Kakadu en zijn prachtige watervallen! Het was ontzettend prachtig al dat groen, de steile rotswanden van het Arnhem Plateau, de Billabongs en watervallen.
Nadat we weer geland waren hadden vroeg de piloot over onze verdere plannen van de dag. We vertelden dat we naar Ubirr Rock wilden maar dat dus dat niet kon.
Nou de piloot zei dat hij er de dag ervoor nog geweest was en dat we best door dat water konden rijden! Als er gezegd wordt hoe hoog het water is dan is het in werkelijkheid altijd wel wat minder. Dus na het vliegreisje hebben we eerst even afgekoeld in het zwembad en zijn daarna toch maar richting Ubirr gereden. We kwamen inderdaad op een stukje ondergelopen weg, stond zo'n 20 centimeter onder water voor een stuk van 30 meter ongeveer. We hebben de gok gewaagd en jahoor we konden erdoorheen. 2x zelfs.
En wat was het de moeite waard! Bij Ubirr een prachtige wandeling gemaakt met als hoogtepunt de Lookout bovenop de rots. Prachtig uitzicht over de knal groene wetlands en vele rotsen, echt geweldig!

7 april 2016

Vanmorgen werden we om 6.25uur opgehaald voor de Yellow Water Billabong cruise.
Met een mooie zonsopgang varen over Yellow Water en East Alligator River. Op zoek naar krokodillen en andere dieren. Het uitzicht wat we hadden was ook prachtig, alles super groen. Veel vogels gespot, grote en kleine, en uiteindelijk 4 krokodillen!
Was een erg leuk boottochtje!
Daarna zijn we de auto ingestapt om onze weg te vervolgen naar Katherine.

1. Tia:
    10 april 2016
    Ik kan er niet over uit, wat voor moois jullie allemaal meemaken en wat een schitterende foto's jullie maken. De levende verhalen maken het telkens weer een feest om te lezen. Geniet nog maar lekker!
  2. Jan Beus:
    10 april 2016
    Ha Tank! Het is vandaag 10 april dus jullie zullen zo langzamerhand in Kurns zitten....heb je al geheadbanged in de Johno's Blues Bar?