Dubai

17 maart 2016 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

17 maart 2016

We landden rond half 8 in Dubai.
We zijn met de hotelshuttle naar het hotel gebracht en wilden eigenlijk gelijk door de stad in.
Helaas liep dat net even iets anders.
De kamer was nog niet gereed en er was ook geen mogelijkheid om de koffers achter te laten in het hotel..
Na anderhalf uur wachten, het was inmiddels 12uur, konden we dan eindelijk de kamer op. Snel even opgefrist en de stad ingegaan.
Met de metro gingen we naar het centrum van Dubai.
Onderweg kwamen we al langs allerlei indrukwekkende wolkenkrabbers.
We zijn uitgestapt bij de Dubai Mall, prachtig en enorm winkelcentrum.
Daar was ook de Burj Khalifa, het hoogste gebouw ter wereld.
Om 13uur konden we erop, niet helemaal tot de top(808 meter) maar tot 452 meter.
Het was wat bewolkt en heiig, dus we konden helaas niet heel ver kijken maar het uitzicht was indrukwekkend.
Nadat we bovenop de toren waren geweest hebben we er een rondje omheen gelopen om foto's te maken.
Hierna was het inmiddels al 3uur.
We wilden graag nog naar de Dubai Marina, de Burj al Arab en de Palm Jumeirah.
Eerst gingen we met de metro naar de Dubai Marina.
Een mooie haven omringd met op elkaar gepropte wolkenkrabbers. Ook weer ontzettend indrukwekkend. Daarna gingen we met de tram weer verder naar de volgende stop. Vanaf de tram was het 15 minuten lopen naar de Burj al Arab, stond op het kaartje van de tram. Het leek ook niet zo heel ver weg, maar een uur later waren we er nog niet. Dat was een pittig stukje lopen.. Toen we eenmaal een beetje in de buurt waren konden we niet eens een fatsoenlijke foto maken omdat er omheen volop gebouwd werd. En helaas hadden we toen geen tijd meer om nog naar de Palm Jumeirah te gaan, want we wilden graag de fontein show bij de Burj Khalifa zien.
Daar maar weer naartoe gegaan en we waren net op tijd voor de show, was prachtig.
Hierna de Dubai Mall nog even ingeweekt, hapje gegeten, naar het aquarium en de waterval geweest. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan want de volgende dag moesten we weer vroeg op voor onze vlucht naar Sydney.
Conclusie: Dubai in 1 dag is veel te kort.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bertie van Ouwerkerk:
    20 maart 2016
    Leuk om zo jullie vakantie mee te kunnen maken!
  2. Leon Schippers:
    20 maart 2016
    Hee Thijssie....leuk om zo jullie reis mee te kunnen maken. Heel veel plezier en geniet ervan met zijn tweetjes!