Sydney

20 maart 2016 - Sydney, Australië

18 maart 2016

Vandaag vroeg opgestaan om op tijd op het vliegveld te zijn voor onze vlucht naar Sydney. Om 9.30uur vertrok ons vliegtuig vanuit Dubai. Deze vlucht vlogen we met Qantas ipv met Emirates. Was iets minder luxe allemaal maar prima te doen.
We hebben wat films gekeken, wat gelezen, muziek geluisterd en geprobeerd te slapen. Slapen lukte helaas weer niet echt.

19 maart 2016

Om 6.30uur kwamen we aan in Sydney (lokale tijd). We hadden verwacht dat Mattijs extra gecheckt zou worden maar dit was niet het geval. We konden overal zo doorlopen, heel even moeten wachten op de koffers en zo'n 3 kwartier nadat we geland waren liepen we het vliegveld af. John stond al op ons te wachten.
Toen zijn we gelijk naar het hotel gegaan om eerst maar even een paar uurtjes te slapen.
Rond 15uur gingen we met zn drieën de stad in.
Het was prachtig weer, lekker zonnetje en weinig wind dus we hebben op een terrasje aan het water eerst maar even wat gegeten.
Daarna zijn we langs het water richting de Harbour Bridge en de Opera House gelopen. Vlakbij de Opera House hebben we op het gemakje even wat gedronken en zijn daarna naar het restaurant gelopen waar we gingen eten. Hickson's Food and Wine. We hebben ontzettend lekker gegeten.
Vanavond hadden we afgesproken met James, die vorig jaar samen met z'n maat Trevor dagen bij ons heeft gelogeerd. Bier, wijn en karaoke ...was een topavond!
James is een aantal weken geleden verhuisd van Sydney naar Pambula Beach,en hij stond er op dat we bij hem langs moesten komen. Dus waarschijnlijk gaan we van de week onze route iets wijzigen, en gaan we in plaats van naar Canberra en Beechworth naar James z'n nieuwe stekkie...en hij gaat ons leren surfen! Ja ja, dat moeten we nog zien...

20 maart 2016

Omdat John zijn huurauto nog had zijn we vanmorgen om 11uur gaan rijden naar de Blue Mountains. Een gebergte met dichte eucalytusbossen.
We begonnen bij een uitzichtpunt, vanaf daar konden we de "Three Sisters", 3 grote rotsformaties, goed zien. Daarna zijn we naar de "Three Sisters" gelopen. Aan het eind van het wandelingetje waren wat enge steile trappen vlak boven de afgrond,
Eenmaal weer terug boven zijn we met de auto richting de andere kant van de kloof gereden. Daar was een toeristencemtrum met 2 kabelbanen en een toren.
Eerst zijn we met 1 kabelbaan naar de overkant van de kloof gegaan, we kwam onderweg over een prachtige waterval en op de terugweg hadden we prachtig uitzicht op de "Three Sisters" en de rest van de bergen en bossen.
Daarna zijn we met de tweede kabelbaan naar het dal gegaan. Daar maakten we een korte wandeling door het bos waarna we uitkwamen bij het treintje wat ons weer naar boven ging brengen. Dit is de steilste trein ter wereld. We gingen bijna verticaal naar boven, Nicoline vond dat niet echt heel leuk, maar Matijs en Jonh wel dus die zijn samen nog een keer heen en terug gegaan.
Inmiddels begon het een beetje met regenen, op de weg terug naar Sydney ook nog wat buitjes gehad. John heeft ons afgezet bij ons hotel en hij ging daarna beginnen aan zijn terugreis. Wij hebben 's avonds alleen nog even wat gegeten en zijn daarna onder zoveel mogelijk afdakjes terug naar het hotel gelopen want de regen kwam met bakken uit de lucht. Hopen op beter weer voor morgen...

21 Maart 2016

Vanmorgen toen we wakker werden regende het nog steeds flink hard...
Toch op tijd opgestaan om de stad in te gaan.
Eerst maar even gaan ontbijten in de hoop dat het regenen zou stoppen.
Dit was helaas niet het geval.
Van ellende maar besloten om voor 40 dollar pp het Sydney Sealife Aquarium in te gaan. Uiteindelijk was dit toch best de moeite waard, én droog!
Toen we weer naar buiten kwamen was de lucht wat opgeklaard, het was droog en de wolken leken langzaamaan te verdwijnen.
Dit was een mooi moment om de Sydney Tower op te gaan, waar we op 250 meter hoogte een prachtige uitzicht hadden van Sydney en de omgeving.
Hierna zijn we met de Ferry vanaf Circulair Quay Wharf naar Manly gegaan, met als hoogtepunt Manly Beach. Prachtig strand met hoge golven en veel surfers.
Door de bewolking was het verder vrij rustig, maar in de zomer ziet het er zwart van de mensen!
Op de terugweg moesten we wachten op een enorm cruiseschip dat de haven uit aan het draaien was. Vanaf de boot hadden we hier mooi uitzicht op, zo tussen de Opera House en de Harbour Bridge.
's Avonds nog even een wandeling gemaakt door de stad, even wat foto's schieten van Sydney by night! Alleen kregen we wel weer 'n paar buien op ons kop...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Iris Conradi:
    20 maart 2016
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen tijdens jullie reis.
  2. Jan van Burik+Oma:
    20 maart 2016
    Tjonge tjonge , wat zijn jullie ver van huis maar zo tezien geen last van heimwee . Mooie foto'sen veel plezier . Succes
  3. Tia:
    20 maart 2016
    Al lekker veel meegemaakt in die paar dagen!
  4. Ben en Margriet:
    21 maart 2016
    Hoi Mattijs en Nicoline,

Ontzettend leuk om alle foto's te zien! Geen last van hoogtevrees...:)

groetjes en liefs van Ben & Margriet