Pambula Beach

22 maart 2016 - Pambula Beach, Australië

22 maart 2016

Vanmorgen, gelukkig weer prachtig weer, gingen we de camper ophalen in Sydney.
Nadat we dat gedaan hadden wilden we heel graag nog langs Bondi Beach rijden, want ja dat moeten we toch gezien hebben nu we in Australië zijn.
Het was zeker de moeite waard, prachtig strand met flinke hogen golven.
Daarna begon onze reis naar Pambula Beach, zo'n 6 uur rijden.
Zoals gezegd hebben we hier onze plannen gewijzigd, en blijven we 2 nachten bij James in plaats van Canberra en Beechworth.
Onderweg kwamen we wel langs Canberra, dus een kleine stop gemaakt om wat foto's te maken. Daarna weer gauw door want we hadden nog zo'n 3 uur te gaan en het was inmiddels al bijna 18uur.
In Australië wordt afgeraden om in het donker te rijden, nou wij weten nu waarom!
Het laatste stuk was ontzettend steil de berg af, veel haarspeldbochten en hobbelige wegen en pikdonker en niemand op de weg behalve wij! De kans om een kangoeroe of wombat op de weg tegen te komen was groot, en we hadden er al meerdere dood zien liggen langs de kant van de weg. Nou we hebben er wel 2 huppelend gezien...
Om 21uur kwamen we dan eindelijk aan bij James, hij zat te wachten met pizza, bier en wijn, daar waren wij wel aan toe!

23 maart 2016

Vanmorgen een beetje uitgeslapen, om 11.30uur gingen we op pad, James kon vandaag helaas geen vrij krijgen.
We zijn naar het plaatsje Eden gereden. Een mooi kustplaatsje waar we naar het Killer Whale museum zijn gegaan. ( toevallig gezien bij 3 op reis met Dennis Storm )
Het verhaal rond orka "Old Tom" stond centraal, over hoe hij met zijn "groep" samenwerkte met de vissers om walvissen te vangen.
Daarna nog een rondje langs wat uitkijkpunten gelopen. Het was prachtig weer. En het uitzicht was fenomenaal.
Toen James terug was van zijn werk zijn we gaan surfen.
Of beter gezegd we hebben het geprobeerd, Nicoline verdronk ongeveer 20 keer dus die hield het bij de kleinere golven liggend op het board. En Mattijs deed het aardig!
Hij nam de grotere golven en wist aardig op zijn board te blijven. Alleen het gaan staan lukte nog niet echt.
Na het surfen lekker opgefrist en gaan eten in de pub. We werden opgehaald en thuis
gebracht. Fantastisch!

1. Cora:
    25 maart 2016
    Gaaf zeg.....Bondi Beach
    Heel veel van gezien op tv met de lifeguards.
    Leuk dat jullie het in het echt hebben gezien