Melbourne

24 maart 2016 - Melbourne, Australië

24 maart 2016

Door onze gewijzigde plannen hadden we vandaag een lange reis van bijna 600 km voor de boeg. Vanmorgen dus vroeg opgestaan en om 7 uur zaten we in de camper op weg naar Melbourne. De route over de Princess Highway was prachtig, door bossen, heuvellandschappen, en langs de kust.
We hadden als tip gekregen om onderweg te stoppen in Lakes Entrance. Helaas begon het weer een beetje te miezeren, dus na een korte stop toch maar weer verder gereden.
Uiteindelijk kwamen we rond 16 uur in Melbourne aan, waar we eerst nog even wat boodschappen hebben ingeslagen voor de komende dagen. Om daarna onze camping op te zoeken waar we de komende 2 nachten blijven. Omdat het pas onze eerste echte nacht in de camper is moesten we nog even uitvogelen hoe alles werkte. Maar nadat we alles hadden aangesloten, de bedden hadden opgemaakt, en even opgefrist waren, konden we eindelijk de tram pakken richting het centrum van Melbourne.
Daar hadden we om 19u afgesproken met onze andere Australische vriend, Trevor.
Eerst moest er even een bodempje gelegd worden door middel van een echte Aussie burger, en toen even later ook Trevor's vriendin Isla er was hebben zij ons alle leuke plekjes en kroegjes van Melbourne laten zien. Het was een super gezellige avond, en omdat de laatste tram inmiddels al lang vertrokken was werden we door Isla en Trevor met de auto weer bij de camping afgezet.

25 Maart 2016

Vanmorgen werd Mattijs ietwat brak wakker door de verschillende biertjes van gisteravond. We wilden wel een beetje op tijd de stad in, dus toen we eenmaal in het centrum waren hebben we eerst maar een bakkie koffie gehaald, dit deed wonderen.
Na de koffie begonnen we aan een wandelingetje door de stad.
Eerst langs de St. Patrick's Cathedral en daarna door Fitzroy Gardens waar Cook's Cottages staat. Dit is het ouderlijk huis van James Cook dat in 1933 steen voor steen van Engeland naar Australië gebracht.
Daarna liepen we via het prachtige Flinders Street Station en de Yarra River door naar de Eureka Tower, met 300m het hoogste gebouw van de stad. Vanaf het Skydeck hadden we prachtig uitzicht over de stad.
Eenmaal weer beneden nog even een broodje gescoord en daarna stapten we op de tram naar St. Kilda. Een voorstad van Melbourne met een gezellig strand, en waar we nog even over de pier gelopen zijn waar tussen de rotsen nog een verdwaalde pinguïn verstopt zat.
Toen we weer terug in de stad waren liepen we nog even een rondje door China Town, en omdat we alweer hongerig waren werd het dus Chinees vanavond!
Wat ons vooral opgevallen is vandaag is dat Melbourne een hele gezellige stad is. Veel eettentjes en leuke winkeltjes, en de hele dag zie je overal straat artiesten bezig.

26 maart 2016

Omdat het gister Goede Vrijdag was, en dus veel dingen gesloten waren wilden we vanochtend toch nog even de stad in. We begonnen in Melbourne Park, daar waar de Australian Open gespeeld worden. Na een beetje rond gelopen te hebben langs onder andere de Rod Laver Arena en Margret Court Arena wilden we voor een stadiontour gaan in het naastgelegen MCG stadium ( Melbourne Cricket Ground ). Daar aangekomen bleek er die middag een wedstrijd Aussie Rules Football gespeeld te worden, dus geen tours vandaag. Dus snel weer terug naar Rod Laver Arena waar we nog net op tijd waren voor de Australian Open tour. Was ook wel geinig.
Na de tour zijn we weer richting het centrum gegaan. Mattijs wilde nog een foto met het oude trammetje ( want die reed op Goede Vrijdag niet ) met het mooie Flinders Street Station op de achtergrond. Het duurde even maar het is uiteindelijk gelukt.
Daarna weer gauw terug naar de camper om onze reis te vervolgen naar Great Ocean Road!