Great Ocean Road

26 maart 2016 - Great Ocean Road, Australië

26 Maart 2016

Begin van de middag vertrokken we uit Melbourne, en al snel kwamen we op de beroemde Great Ocean Road. Een weg langs de bijzonder mooie kustlijn van Zuid-Oost Australië. Helaas zat het weer een beetje tegen, veel miezer regen.
De eerste tussenstop maakte we bij Lorne, waar je bij Teddy's Lookout een mooi uitzicht hebt over de kustlijn. Vervolgens reden we door naar Kennet River, daar zouden we volgens de boeken koala's kunnen spotten! Nou we hebben ze inderdaad gezien, alleen begon het weer te regenen dus maar weer snel de camper in.
In dit gebied zijn een paar maanden geleden nog flinke bosbranden geweest, en daar waren de sporen nog duidelijk van zichtbaar trouwens!
Een stukje verderop zagen we toevallig bij een riviermonding allemaal op elkaar gestapelde stenen torentjes. Dat moesten we even van gaan dichtbij bekijken!
Het was een heel apart gezicht zo ver je kon kijken stenen torentjes, dus ja toen moesten wij er ook maar eentje maken natuurlijk!
Inmiddels was het al begin van de avond en we wilden wel voor donker bij de camping zijn, dus dat werd nog even doorrijden...
Het laatste stukje voor de camping bij Aire River was een mega hobbelige onverharde weg waar geen eind aan leek te komen, de camper leek uit elkaar te rammelen. Maar uiteindelijk toch bij de camping aangekomen, lekker back to basic vandaag. Geen elektriciteit, geen douche, geen normaal toilet. Maar wel hele vriendelijke buren, Lee en Joël. Toen we aankwamen nodigden zij ons gelijk uit om bij hen te komen zitten en wat te drinken en eten met ze. Was erg gezellig zo met af en toe een flinke regenbui.

27 maart 2016

Vanmorgen waren we weer vroeg wakker. En zoals gezegd "back to basic" dus geen lekkere warme douche om wakker te worden maar een plens koud water over je hoofd! De buurmannen hadden de grill al vol liggen met burgers en bacon, en of wij ook wat wilden. Dus even later hadden we een heerlijk ontbijt met bacon and egg!
Daarna weer snel de boel ingepakt want we wilden nog veel zien vandaag.
Eerst zijn we naar Cape Otway Lighthouse gereden. Een prachtig gelegen vuurtoren boven op de kliffen, met daar omheen wat oude gebouwtjes zoals het voormalige telegraph station. Daarna een korte stop bij Maits Rest, waar je over een boardwalk door een soort regenwoud achtig gebied loopt.
Vervolgens zijn we naar de Twelve Apostles gereden, waar we toch wel iets spectaculairs gingen doen. Namelijk een helikoptervlucht, wat was dit fantastisch!
Het uitzicht over de zee, het landschap, de hoge kliffen en de Twelve Apostles was waanzinnig! Eenmaal weer op de grond zijn we over land nog even naar het uitzichtpunt gelopen om nog een paar mooie foto's te maken.
Hierna zijn we ook nog naar een paar andere uitzichtpunten gereden. Als eerste Loch Ard Gorge, hier was in 1878 het schip de Loch Ard vergaan. De enige 2 overlevenden, van de 52 opvarenden, waren in deze "Gorge" aangespoeld. Even verderop was een soort grot, Thunder Cave, wat door het woeste water was ontstaan. En dan was er nog London Bridge. Nou ja van de "bridge" zelf was weinig over want dat deel is een aantal jaar geleden ingestort, maar zijn naam heeft hij wel behouden.
Daarna zijn we doorgereden naar de volgende camping in het plaatsje Warrnambool, Surfside Holiday Park. Vlak langs het strand. Eerst maar even wat gegeten en daarna nog even een wandelingetje over het strand gemaakt.

1. Tia:
    30 maart 2016
    Leuke informatieve verhalen, die mij meenemen op jullie reis. En schitterende foto's, ik mis de foto's vanuit de helikopter, of mochten jullie geen foto's maken?
  2. Mattijs:
    30 maart 2016
    Ik was nog bezig met uploaden ja, niet zo ongeduldig Tia! Inmiddels staan ze erbij
  3. Jan van Burik+Oma:
    30 maart 2016
    Jammer voor jullie dat het laatste dagen nog al een beetje regent maar ,zo te zien en te horen hebben jullie daar geen probleem mee . Alvast : Een HELE GOEDE MORGEN !