Adelaide

31 maart 2016 - Alice Springs, Australië

29 maart 2016

Vanmorgen weer vroeg opgestaan om aan onze 6 uur durende tocht te beginnen naar Adelaide. Een paar korte tussenstops en een andere tijdzone ( heel raar ineens is het een half uur vroeger ) later kwamen we aan op de camping Levi Park in Adelaide, weer lekker en-suite dus fijn onze eigen douche en toilet.
We zijn gelijk op pad gegaan. Het weer was prachtig dus we wilden eerst met de tram naar de Glenelg. Een soort buitenwijk van Adelaide aan het strand met een leuke pier. In de tram werden we nog "vermaakt" door een dronken kerel die liep te zingen dat hij ging zwemmen. Eenmaal in Glenelg liep hij dan ook meteen naar de pier, trok z'n shirt uit en klom op de reling... gelukkig kwamen 2 agenten net op tijd om hem tegen te houden. Maar goed wij zijn maar lekker een ijsje gaan halen, en genoten van de warme zon.
Eenmaal weer terug in de stad zochten we een leuk eettentje, maar alleen maar Chinese tentjes te vinden. Dus vanavond maar weer heerlijk Chinees gegeten.
Toen weer terug met de bus naar de camping, dit keer werden er een paar dronken Aboriginals de bus uit gezet...verder is het een leuke stad hoor dat Adelaide!
Morgen moeten we weer vroeg op voor onze tour naar Kangaroo Island, dus op tijd weer het mandje in.

30 maart 2016

Vanmorgen ging om 5 uur de wekker, lekker vroeg...en om 6 uur pikte de taxi ons op om ons naar het centrale busstation van Adelaide te brengen.
Om kwart voor 7 zaten we in de bus richting Cape Jervis, zo'n anderhalf uur rijden.
Vanaf daar namen we de Ferry naar Kangaroo Island, een tocht van zo'n 45 minuten.
Op Kangaroo Island werden we welkom geheten door onze buschauffeur en gids Daniël. De hele dag vertelde hij, met een flink portie droge humor, van alles over Australië en Kangaroo Island. Echt een hele grappige kerel.
De eerste stop was Seal Bay. Hier lagen grote Australian Sealions uit te rusten nadat ze 3 dagen op zee geweest op zoek naar eten. We werden begeleidt door een Ranger en konden daardoor op zo'n 10 meter afstand van een paar zeeleeuwen komen. Die beesten schijnen nog best gevaarlijk te kunnen zijn als je te dichtbij komt.
Stop 2 was Vivonne Bay Bistro: de lunch! We hadden keus uit verschillende salades en we kregen een stuk kip en een worst. Een lekker lokaal wijntje erbij maakte het compleet. Het toetje was ook erg lekker, soort vruchtencake met room.
Stop 3 was Hanson Bay Koala Walk. Hier konden we op zoek naar koala's die hoog in de eucalyptus bomen zaten. En jahoor we vonden er een paar, zelfs 1 met een kleintje op z'n schoot! Nog een leuk weetje, er zit altijd maar 1 koala in een boom. De enige keer dat je er 2 in een boom ziet zijn het moeder en kind.
Stop 4 was Flinders Chase National Park. Hier zijn we eigenlijk alleen even gestopt om foto's te maken van het uitzicht. We konden zo over alle bomen heenkijken. Een paar jaar terug in er flinke bosbranden geweest en je kon nog goed de dode bomen tussen al het nieuwe groen zien staan.
Stop 5 de Remarkable Rocks. Een aantal granieten rotsen die uitgeslepen waren door weer en wind waardoor er bijzondere vormen zijn ontstaan. Eentje leek wel verdacht veel op een Papegaai.
Stop 6 de Admirals Arch, een door wind en zee uitgeslepen rots waardoor een boog is ontstaan. Hieronder lagen allemaal zeehonden, de New-Zealand Fur Seals, te luieren in de zon. Sommigen speelden in de ondiepe poeltjes en anderen sprongen al spelend hoog boven het zeewater uit.
Stop 7 was het Flinders Chase Visitors Centre waar wat souvenirs gekocht konden worden. Buiten op het terras zagen we nog een brutale wallabi de kruimeltjes onder de tafeltjes opeten.
Overigens zagen we onderweg maar af en toe een kangoeroe, ze schijnen overdag te slapen, tegen eind van de middag, als de zon ondergaat komen ze tevoorschijn.
Om 19.30uur zaten we weer op de Ferry terug naar het vaste land. En tegen 23 uur waren we eindelijk weer bij de camping. Het was een lange dag, maar zeer de moeite waard!

31 maart 2016

Vandaag was de laatste nacht in ons campertje, en na bijna 2 weken vinden we dat eigenlijk wel best! Nadat we al onze spullen weer hadden ingepakt, en de camper hadden opgeruimd, gingen we nog even naar het centrum van Adelaide.
We hadden nog een paar uur de tijd voordat we vliegen naar Alice Springs. En omdat we eigenlijk nog niet veel van de stad zelf gezien hadden maakten we nog even een kleine rondwandeling. Via de River Torrens en langs het mooie cricket stadion, de Adelaide Oval, liepen we naar het centrum. Daar hebben we in de gezellige Adelaide Central Market nog wat gegeten, en nadat we nog wat foto's hebben gemaakt hier en daar was het tijd om naar het vliegveld te gaan en de camper in te leveren.

1. Tia:
    31 maart 2016
    Hoi luitjes, het gaat jullie goed zo te lezen en zien. Wat magnifiek dat jullie de dieren, die meestal alleen maar in de dierentuinen te zien, nu in hun eigen leefomgeving kunnen bewonderen. En ik denk dat jullie bekaf zijn als jullie terugkomen, want wat maken jullie veel mee. En Mattijs klopt je schema nog steeds?
  2. Jan Beus:
    3 april 2016
    Hee Tankie....nog maar een paar dagen te gaan, en dan zit je in Curns!!!!
  3. Mattijs:
    4 april 2016